Carolien van Elk
Sales & Marketing

"Een afwisselende functie, geen dag is hetzelfde."

Carolien maakt werk persoonlijk: ‘Ik wil de stuwende kracht achter een optimaal werkproces zijn’

Carolien zit vol inlevingsvermogen en vriendelijkheid. Ze is een liefdevolle moeder, een betrokken accountmanager, een vakkundige arbeidskracht. Ze is een duizendpoot, en alles wat ze doet, doet ze vol overgave en betrokkenheid.

Van helpdesk naar accountmanagement

‘Ik ben begonnen op de helpdesk van Trivium. Een waardevolle ervaring en perfecte manier om achter de drijfveren van juridische kantoren te komen. Je komt dagelijks in aanraking met wensen, maar ook met beperkingen binnen bestaande juridische werkprocessen. Het is fijne bron om mensenkennis op te doen en de advocatuur goed te leren kennen. Deze ervaring en onuitputtelijke drive om mijn relaties vooruit te helpen sterkt mij als accountmanager,’ aldus Carolien.

Ze vervolgt haar verhaal: ‘We hebben een fantastische klantenkring die samen met ons het beste uit de software wil halen. Samen streven we ernaar de software naar een nog hoger niveau te brengen. Soms lukt dit al door extra training aan te bieden, zodat onderbelichte functionaliteiten de aandacht krijgen die ze verdienen. Hier kom je alleen achter door te vragen, te observeren en te testen. Iedere vraag is welkom bij ons. Iedere opmerking, klacht of compliment zullen we altijd met de grootste zorg en aandacht behandelen. Maar soms moet je ook verder kijken en is het zaak extra functionaliteit aan de software toe te voegen.’

Software als afspiegeling van klanten

‘Gelukkig hebben we een erg actieve gebruikersgroep. Samen kijken we naar wat belangrijk is, op korte en op lange termijn. Missen we onderdelen of dienen bepaalde aspecten binnen de software verder geoptimaliseerd te worden? We houden eerlijke stemmingen, zodat we op basis van belang prioriteiten kunnen stellen. Op basis van deze input vanuit de praktijk wordt onze software doorontwikkeld. Ons portfolio is een afspiegeling van onze klanten. Ik wil dat relaties iedere dag weer mogelijkheden, kansen, zien met behulp van onze software. Ik heb waarde toegevoegd als mijn klanten succesvol zijn. Complimenten van hun cliënten, zijn de pluim op mijn werk.’

Carolien is van mening dat een succesvolle accountmanager gekenmerkt wordt door een proactieve houding. Zelf initieert ze persoonlijke afspraken met kantoren, zit ze bovenop gemaakte afspraken en zorgt ze dat alle haalbare wensen op de ‘roadmap’ komen. Carolien licht toe: ‘Mijn doel is om klanten met onze software hun werkprocessen te laten optimaliseren. Om hun dienstverlening te verbeteren door een effectieve manier van werken. De cliënt speelt hierbij een belangrijke rol, dus geven we hem een podium. Daarnaast leg ik momenteel graag de nadruk op digitaal procederen onder KEI en de digitalisering van de advocatuur. Twee onlosmakelijke ontwikkelingen waar geen enkel kantoor onderuit kan. Ik merk dat veel kantoren deze verplichte nieuwe manier van werken spannend vinden. Ik probeer ze gerust te stellen, verschillende scenario’s te bespreken en uit te werken. Mijn streven is dat iedere klant klaar is voor KEI en probleemloos mee kan bewegen in het proces van digitalisering. Uiteraard in het persoonlijke tempo van het kantoor in kwestie.’

‘De advocatuur is heerlijk veeleisend’

Als we Carolien vragen hoe ze iedere dag met zoveel energie start antwoordt ze: ‘Ik denk dat naast een aangeboren levenslust en algemene interesse ook sporten een belangrijke rol speelt. Door meerdere keren per week sportief bezig te zijn kan ik mijn hoofd leegmaken en weer opladen met nieuwe energie. Sporten geeft me direct een vrolijk gevoel. Iets waar ik, mijn familie en mijn relaties de hele week op kunnen teren. Combineer dit met mijn persoonlijke benadering en verfrissende kijk op werkprocessen en je hebt als kantoor een betrouwbare, sturende partner aan mij.

Waarom ik de advocatuur zo leuk vind? De advocatuur is heerlijk veeleisend. Ze halen het beste uit zichzelf, uit hun zaken, maar ook uit ons. Juridische professionals zijn openhartig, eerlijk en daar kan ik tenminste iets mee. Als ik weet wat er in het hoofd van de klant omgaat kan ik gericht helpen. En ‘van dienst zijn’, daar doen we het toch voor?