FORTUNA 10.05

Als FORTUNA gebruiker bent u onlangs geïnformeerd over de nieuwe versie 10.05. In deze nieuwe versie zijn veel bestaande functionaliteiten verbeterd. Daarnaast bevat FORTUNA 10.05 weer handige nieuwe functionaliteiten. Het overzicht met alle veranderingen en verbeteringen kunt u terugvinden in de Releasenotes. Deze zijn per e-mail aan u verstrekt, mocht u deze niet ontvangen hebben vernemen wij dit graag.

Een aantal functionaliteiten lichten wij graag voor u uit.

Rechtspersoon aanmaken op basis van de KvK
Via deze optie kunt u een rechtspersoon aanmaken op basis van gegevens zoals bekend bij de KvK. U geeft een zoeknaam - of een KVK-nummer - op en kiest voor zoeken. Desgewenst kunt u bij de zoekcriteria ook straat, postcode of plaats invullen om de resultaten beperkt te houden. 

De eerste 10 resultaten worden vervolgens getoond. Hier selecteert u de gewenste relatie en door dubbelkikken - of enter - wordt de rechtspersoon aangemaakt.
 
Deze koppeling maakt gebruik van gegevens welke gratis door de KvK beschikbaar worden gesteld. Dit betreft naam en adresgegevens. Op termijn zal deze koppeling worden uitgebreid met meerdere (tegen betaling beschikbare) gegevens (vertegenwoordigers, communicatiegegevens) en een uittreksel in PDF-formaat. Voor de KvK connectie is een internetverbinding vereist.

Exporteren verrichtingen van een dossier
Bij het exporteren van verrichtingen van een dossier kunt u nu aangeven of Word-documenten omgezet moeten worden naar PDF-formaat. 

Exporteren verrichtingen van een dossier

Bij de geëxporteerde bestanden wordt de betreft van de verrichting opgenomen in de bestandsnaam aangevuld met het documentnummer. 

Voor het omzetten van Word-documenten naar PDF-formaat dient u te beschikken over MS Word 2010 of hoger. Verder dient er een DLL geregistreerd te worden op de werkplekken. Hiervoor kan uw systeembeheerder contact opnemen met onze helpdesk.

Bestand koppelen aan inkoopfactuur
Indien u een bestand op een crediteurenkaart sleept, krijgt u de mogelijkheid om dit bestand te koppelen aan een (inkoop)stuknummer.


 

Op deze manier kunt u digitaal ontvangen - of ingescande - inkoopfacturen koppelen aan de boeking. Vanaf de crediteurenkaart kunt u via de optie Facturen - Alle of Openstaand - het bestand open. 

Tot slot
Mochten er vragen zijn omtrent deze wijzigingen en nieuwe functionaliteiten, dan beantwoorden we deze uiteraard graag. U kunt ons telefonisch bereiken via 0162-498989, via email: sales@trivium.nl of vul het contactformulier in.